Friday, August 26, 2011

SELAMAT HARI RAYA

salam aidilfitri diucapkan kepada semua teman-teman blogger... nak bg kad raya tok smua.. tapi x cukup modal... hahahaha so aq pon buat la kad raya ni... so, kepada yg singgah dekat blog ni... jemput makan lah kuih muih yang ada ye... hahahahha pilih jangn x pilih... bagi sesiapa yg terdekat.. jemput2 lah datang ke rumah.. ada la buat makan sikit2.. huhuhu
SELAMAT HARI RAYA
AIDILFITRI..
MAAF ZAHIR DAN BATIN











Saturday, August 20, 2011

LAWAK KAMPUS (cinta tergugat di tengah jalan)






Assalamualaikum dan salam satu malaysia... salam ketemu lagi ye kite(jarang update) walaupun begitu.. BB ada cerita menarik nak kongsi dengan semua.. harap-harap terhibur la ek... bukan sekadar lawak(walaupon x lawak)  tapi ada pengajaran di sebalik cerita ni ok, sama-sama kita hayati bersama ok.. hahaha

Ini adalah kisah kawan aku, ianya agak lucu jugak la.. yang pasti ini adalah kisah benar dan tak de kaitan antara yang hidup mahupon yang telah meninggal dunia.. (tetiba)

pada pagi 21 Ramadhan ni, sangat mulia jika berkongsi cerita (bak kata akunye lecture) tetiba.. ini kisah cinta seorang kawan aku, boleh la anggap kisah ni kisah cinta..(wut ever lah) cinta ramadhan katanya.. (cewah teruja la plak)hahaha

terbitnya matahari pagi maka bermula lah suatu kisah cinta yang sangat romatis (katanya). bermulanya pada pukul10 pagi(terbit matahari pagi bagi dia la tu) hahahaha pukul 10 kot..(x kesah la) yang pasti bangkitnya dari tidur, sahabat aku ni dapat satu mesej yang agak romatis(katanya) mesej itu berbunyi....

"selamat pagi buat saudara yang jauh
dimata tapi dekat dihati,
lama sudah kita tidak kelihatan
bersama-sama,
ramai yang tertanya-tanya 
kemana dikau menghilang tanpa
kata....
diriku penat untuk menjawab
semua persoalan.. datanglah
wahai saudara ke dakapan lubuk hatiku,
wahai kekasihku..."


maka kawanku ni mula la naik 'gedik' dok melayan mesej-mesej kekasih gelapnya itu dengan kata-kata yang cukup manis dan siap bermadah kasih lagi(sambil berangan).. setelah dok reply-reply mesej2 berangan tu, tiba masanya kekasih gelap itu ajak berjumpa di suatu tempat dekat blok D, tapi kenapa blok D..??? (sambil tertanya-tanya) kekasih gelap itu teramat sangat tok berjumpa dengan kwan aku ni(makin berangan la..)

setelah sekian lama dok sembang-sembang.... kemudia kawan aku terdiam tanpa kata...
KENAPA...???


Last mesej dari kekasih gelapnya itu...

"sayang.. assignment bile nak hantar..
lama sangat la sayang tunggu..
x jugak muncul-muncul..."
(mesej dari lecture)

hahahahahahahahahahahaha.... lawakkan.. ala, gelak la..(paksa neh) ini lah hakikat dunia, kantoi x hantar assignment.. keberkatan ramadhan katanya... 
itu lah serba sedikit ye.. sampai ketemu lagi...


Friday, August 19, 2011

O POCOT.. "melatah"


O POCOT..!!! MELATAH LAGI...
     Assalamualaikum, salam temu kembali, lama gila dah aku x update aku nye blog.. maklum la agak sebok sekit, hahahaha.. perdana menteri katakan.. haha xde maknanya. 

    Ok, lah… kali ni aku nak cakap pasal LATAH, ok tak… hahahaha pada arena masa kini, perkataan latah sudah menjadi kebiasaan dalam kalangan masyarakat (Malaysia) terutamanya adalah student2 yang masih belajar..(da… lau x belajar bukan student namanya..) kalau korang nak tau… dekat aku nya kampus ramai giler kot si pelatah2 berjaya neh… dah macam tradisi turun temurun dah… memang ramai gile lah, x terkira banyaknya.. yang paling x boleh bla plak, muka mak ai, macho siot.. cukup pakej nak buat laki (tok kaum hawa la…) tapi apa kan daya, cacat sikit dari lelaki sejati sbb latah punya pasal.. haha, mana x nya.. jalan bapak macho gile kot, tapi….. ermmm tersepak batu sikit “oi mak ko meletop” hahahaha dah hilang asset kemacholan dia tuh… (sapa rasa dia macho la) hahahaha bukan nak cakap la kan, setiap orang ada kelebihan dia, dan ada kekurangan dia, pada aku latah ni adalah satu anugerah tau, ye la.. lau x ada orang2 yang latah ni, bila lagi nak gelak sampai pecah perut kan…(backup diri sendiri) hahahahahahaha… 

        tapi aku x faham pada sesapa yang latahnye panjang nak mampoih.. ape yg dok bebelpon tak tau lah.. yang jelas itulah dunia mereka(termasuk aku... ye ke.. ermmmm).. akan tetapi x semua orang boleh menerima org2 yg melatah ni.. mungkin diorg anggap latah ni satu benda yang memalu kan... but hellooo...!! latah dapat memberi kita keyakinan dalam hidup seharian ok.. (tetiba) ye la kan.. sekurang-kurangnya org2 yang latah ni xde rasa malu tok berdepan dengan semua org(bukan bogel ok) contohnye temuduga keje ke.. presentation ke.. or apa2 lah melibatkan org ramai.. stuju tak apa yg aku ckap.. betul kan..(cewah).. 


      so.... kepada yang x suka kepada org2 yang latah tu... belajarlah tok jadi latah... hahahahahahahahaa (gelak jahat)

Popular posts

Followers

Total Pageviews

 

BoBy Bobylon Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger